Ján Zlatoústy, keď hovorí o nanebovstúpenom Kristovi, používa množné číslo: „vystúpili sme do neba“. Ak vystúpila do neba „prvotina“, vystúpil aj zvyšok úrody. „My, ktorí sme sa zdali byť nehodní zeme, sme teraz vyzdvihnutí do neba. My, ktorí sme boli nehodní pozemského panovania, sme boli vyzdvihnutí do Kráľovstva na výsostiach, vystúpili sme vyššie než nebesia, prišli sme obsadiť Kráľovský trón a tá istá prirodzenosť, pred ktorou anjeli strážili raj, sa nezastavila, pokým nevystúpila k Pánovmu trónu.“
„Kristus vystúpil do neba a s Kristom vystúpilo aj naše telo. … Úžasné! Pozri sa znova, ako Kristus vyzdvihol Cirkev. Akoby ju dvíhal nejakým motorom, vyzdvihol ju do obrovskej výšky a posadil ju na trón. Veď kde je Hlava, tam je aj telo. Medzi Hlavou a telom nie je nijaký interval oddelenia. Veď keby bolo oddelenie, jedno by už nebolo telom a druhé by už nebolo Hlavou.“ https://www.jankrupa.sk/2024/05/09/nanebovstupenie-pana/
Sväté písmo zdôrazňuje Kristov fyzický odchod a jeho oslávenie u Boha Otca spolu s veľkou radosťou, ktorú mali jeho učeníci, keď dostali prísľub Svätého Ducha, ktorý mal prísť, aby zabezpečil Pánovu prítomnosť medzi nimi a umožnil im byť jeho svedkami až po samý kraj zeme (Lk 24, 48 – 53; Sk 1, 8 – 11; Mt 28, 20; Mk 16, 16 – 14). https://www.jankrupa.sk/2024/05/09/thomas-hopko-nanebovstupenie-pana
Ľudstvo – oddelené od Boha, vzdialené od Boha – bolo privedené späť k „trónu“ Otca, aby malo účasť na jeho živote svetla a slávy a na jeho moci nad životom a smrťou, duchom a telom. Nanebovstúpenie predstavuje konečný cieľ Vtelenia, vrchol dejín spásy. https://www.jankrupa.sk/2024/05/09/329-nanebovstupenie-nasho-pana-jezisa-krista-aky-je-zmysel-tohto-sviatku/
Na štyridsiaty deň vzal náš Pán svojich učeníkov na vrchol Olivovej hory, odkiaľ vystúpil do svojej nebeskej slávy, ako to predpovedal prorok Zachariáš: „Nohami v ten deň zastane na Olivovej hore, ktorá leží pri Jeruzaleme na východ“ (Zach 14, 4). ….. Liturgické hymny na sviatok Nanebovstúpenia Pána boli inšpirované Svätým písmom a kázňami významných cirkevných otcov. Podrobne opisujú nielen nanebovstúpenie a oslávenie nášho Pána s jeho ľudskou prirodzenosťou v nebi, ale aj naše vlastné oslávenie spolu s Ježišom. Náš Pán Ježiš Kristus svojím slávnym nanebovstúpením zavŕšil dielo nášho vykúpenia a znovu otvoril brány neba celému ľudskému rodu, ako to dosvedčuje svätý Ján Zlatoústy: „A teraz my, ktorí sme predtým boli považovaní za nespôsobilých prebývať dokonca aj na zemi, sme vyzdvihovaní do neba a spolu s Kristom vystupujeme do nebeského kráľovstva“ (Homília na Nanebovstúpenie, 1). https://www.jankrupa.sk/2024/05/09/328-sviatok-nanebovstupenia-nasho-pana-podla-tradicie-byzantskeho-obradu/
Gréckokatolícke katechizmy https://www.jankrupa.sk/2024/11/04/katecheza-pre-mladez-kristovo-nanebovstupenie-a-druhy-prichod-14/
https://svetkrestanstva.postoj.sk/106748/nanebovstupenie-nasho-pana